We hadden ook iets met pepermunt kunnen gaan doen

Tijdens afgelopen vtwonen&design beurs leerden we vier belangrijke levenslessen:

Dat je goed voorbereid moet zijn op de creatieve opleidingen-studenteninval. Je ervoor moet zorgen dat er meer dan genoeg PR materiaal op je stand aanwezig is áls ze komen. En dat de kust pas weer veilig is als het geluid van rolkoffers wegsterft (tot de volgende groep studenten zich aandient).

Dat een pepermuntblok een stand-magneet is, maar tevens voor opstoppingen kan zorgen.

Dat er mensen zijn die alleen naar de woonbeurs komen om gemakkelijk gratis dingen te winnen.

…En natuurlijk dat de vtwonen&design beurs bij uitstek dé plek is om je splinternieuwe merk te presenteren en om te kunnen polsen hoe het publiek daarop reageert…!


Onze WOWN! stand bestond uit drie kijkdozen waarin Anki, Souraya en Suzanne het beurspubliek zes dagen lang letterlijk naar binnen lieten spieken voor een glimp van de eerste samples uit de door hen ontwikkelde wooncollecties. Op de stand draaide ons intro-filmpje én kon je dus die Zeer Gewilde kaarten meepakken. Op de kopse kant van de stand stond het legendarische pepermuntblok, ontwikkeld door het altijd originele The Holy Kauw Company. Bezoekers konden met hamer en beitel zelf een stukje pepermunt van het blok tikken. Zo’n pepermuntblok blijkt niet alleen een enorme publiekstrekker te zijn, het is de perfecte opening voor een gesprek. Omdat je eerst moet benadrukken dat je geen pepermunt- maar een woonmerk bent begonnen. The Holy Kauw Company verzorgde trouwens ook die andere hit: de hapjes van roze noodles met geitenkaascreme, framboosdressing, Japanse radijs en kroepoek van rozen tijdens de drukbezochte VIP-avond vrijdag.


De eerste reacties van fans, volgers en offline woonliefhebbers op WOWN! waren enthousiast en veelbelovend. Bezoekers kwamen speciaal langs om kennis te maken met de creatieve ondernemers achter de drie weblogs, wat een heleboel lieve, komische en verbazingwekkende taferelen opleverde (er werden selfies gemaakt! handtekeningen uitgedeeld!) Het is daarbij prettig om het verhaal van WOWN! te kunnen toelichten en om te kunnen vertellen hoe ingewikkeld dat proces van productontwikkeling nu eigenlijk is. (Om nog maar te zwijgen over het bemannen van een stand, van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat.)

Zag je geen kans om de beurs te bezoeken, maar ben je wel heel benieuwd naar het precieze verhaal achter WOWN! en waarom we het überhaupt gestart zijn? Lonneke – aanjager van het hele idee – gaat er uitgebreid op in in deze blogpost.

Ben je gewoon hartstikke benieuwd naar de samples? Dat kunnen we ons ook helemaal voorstellen. Ze zijn namelijk echt gaaf, al zeggen we het zelf. Hieronder een kijkje op de sets van Suzanne, Anki en Souraya.


Bedankt dus, lieve allemaal, voor jullie aandacht en enthousiasme. We zijn er nog niet, want van deze eerste samples moeten we nog het lange pad bewandelen naar volwaardige wooncollecties. Wil je op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen (spannend, grappig of leerzaam…het is voor ons ook allemaal nieuw)? Schrijf je (rechts in beeld) in voor onze nieuwsbrief, of volg ons op Instagram (@wowncrew) of Facebook. Tot daar!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *